Awaludini Ma'rifatullah Artinya : Permulaan Agama adalah mengenal Allah. mengenal berarti mengetahui segala sifat,asma, & af'al-Nya.
ﺒﺴــــــﻢﺍﷲﺍﻠﺮﺤﻤﻦﺍﻠﺮﺤﻴﻢ
MUKADIMAH
Kedekatan seorang hamba dengan
Tuhan-Nya, seperti yang telah di Firmankan Allah didalam sebuah
Hadits Qudsi (Yang langsung datang kedalam Qalbu Rasulullah) :
ﻤـﺎاﺗـﻘـﺮبااﻠﻲاﻠﻤﺗـﻘـﺮﺒـﻮﻥ
ﺒـﻤـﺜـﻞاﺪاﺀ ﻤﺎاﻓـﺗﺮﻀﺖ ﻋـﻠﻴـﻬـﻢ
ﻮﻻﻴـﺰاﻞ اﻠﻌﺒـﺪﻴـﺗـﻘﺮﺐاﻠﻲ
ﺒﺎﻠﻧﻮاﻓﻞ ﺤـﺗﻰاﺤـﺒـﻪ ﻓﺎﺀ
ﺬااﺠـﺒﻠـﺗـﻪ ﻜـﻧـﺖ ﺴـﻤـﻌـﻪاﻠـﺬﻱ
ﻴﺴﻤـﻊﺒـﻪ ﻮﺒﺼﺮﻩاﻠﺬﻱ ﻴﺒﺼﺮﺒـﻪ
ﻮﻠﺴﺎ ﻧـﻪاﻠﺬﻱ ﻴـﻧﻃﻖ ﺒـﻪ ﻮﻴﺪﻩاﻠﺗﻰ
ﻴـﺒﻃﺶ ﺒـﻬﺎﻮﺮﺠﻠـﻪاﻠﺗﻲ ﻴـﻤﺷﻰ
ﺒﻬﺎ ﻮﻗﻠﺒـﻪاﻠﺬﻱ ﻴـﻀﻤﺮﺒـﻪ
“MA ATAQARRABA ILAYYAL
MUTAQARRIBUNA BIMISTLI ADA’I MAFTARADLTU’ALAIHIM, WALA
YAZALUL’ABDU YATAQARRABU ILAYYA BIN NAWAFIL, HATTA UHIBBAHU, FA
IDZA AHBABTUHU KUNTU SAM’AHULLADZI YASMA’U BIHI WABASHARAHUL
LADZI YUBSHIRU BIHI WA LISANUHUL LADZI YANTHIQU BIHI WAYADAHUL LATI
YABTHISYU BIHA WA RIJLAHUL LATI YAMSYI BIHA WA QALBAHUL LADZI
YADLMIRU BIHI”
Artinya :
Orang-orang yang merasa dekat
kepada-KU, tidak hanya melaksanakan apa yang aku fardhukan kepada
mereka, malah si hamba itu merasa dekat kepadaku dengan melaksanakan
amal-amal Nawafil (tambahan) hingga akupun mencintainya. Apabila AKU
sudah mencintainya, Aku-lah menjadi pendengarannya yang dengan
itulah dia mendengar, Aku-lah yang menjadi matanya untuk melihat,
Aku-lah yang menjadi tangannya untuk menggenggam, Aku-lah yang
menjadi kakinya untuk berjalan, dan Aku pulalah yang menjadi hatinya
yang dengan itu ia dapat berfikir dan bercita-cita. (Riwayat Imam
Bukhari).
MA’RIFAT
/ ﻤﻌﺮﻓﺔ
Didalam Sebuah Hadits Qudsi Allah SWT
Berfirman :
ﻜـﻧﺖ
ﻜـﻧﺰا ﻤﺧـﻔـﻴﺎ ﻓﺎﺀ ﺤـﺒـﺒـﺖ اﻦ
اﻋـﺮﻒ ﻓـﺧـﻠﻘﺖ اﻠﺧﻠﻕ ﻠﻴـﻌﺮﻓـﻧﻲ
KUNTU KANZAN MAKHFIYYAN, FA
AHBABTUAN ’URAFA FA KHALAQTUL LIYA’RIFANI
Artinya : “Aku adalah Rahasiah
(Perbendaharaan) Yang tersembunyi. Lalu Aku berkeinginan agar
dikenal, kemudian aku Ciptakan alam serta makhluk (Muhammad) tidak
lain agar mereka bisa Ma’rifat (mengenal) kepada Aku”.
AL-INSANU SIRRI WANA SIRRUHUU
Artinya : “Manusia adalah gudangnya
rahasiahku dan AKU adalah gudang rahasiahnya”. Dan tak akan memuat
Dhat-KU (Zat Allah) Bumi dan langitku kecuali hati hamba-hambaku yang
mukmin yang Lunak (ikhlas), dan tenang (Sabar lagi Mutmainah).
Kata al insanu sirri ialah
manusia adalah rahasiahku Artinya sarung memasuki keris tetapi bila
keris memasuki sarung itulah diungkapkan dengan wana sirruhu,
Akulah rahasiahnya. Artinya ucapan terakhir ini ialah sesudah kata
Kun dunia menjadi nampak.
Sarung memasuki keris atau yang dalam
bagian pertama hadist qudsi dilukiskan dengan kata al –
Insanu sirri adalah manusia didalam Tuhan, itulah makhluk,
atau semesta alam ciptaan secara umum, sebelum nampak pada kata
ciptaan Kun, tersembunyi didalam Tuhan dan seolah-olah
merupakan rahasiah-Nya.
Keris yang memasuki sarung atau yang
dalam bagian kedua hadist qudsi disebut wana sirruhu,
ialah Tuhan didalam manusia. Bila alam raya yang tersembunyi didalam
Tuhan terungkap lewat emanasi, lalu karena eksteriorisasi itu
seolah-olah terdapat diluar Tuhan tanpa terputusnya tali keberadaan
dengan-Nya Tuhan mencari makhlukNya, memasukinya dan bersemayam
didalam bagaikan didalam SirrNya, rahasiahNya, sebagai sukma
yang manunggal dengan Hyang Sukma.
AL-INSANU DHOHIRULLAHI WA ILLAHU
BATHINUL IMAMMA
Artinya : Manusia adalah wujud
nyatanya sedangkan Allah wujud Ghaib-Nya.
ﻮﻤﺎﺧﻠـﻘـﻞاﻧـﺴﻦ
ﻠﻞ ﻤـﻌـﺮﻓـﺘـﻴـﻪ
WAMA KHOLAQOL INSANAA LIL MA’RIFATIHI
“Dan Tidaklah Aku Ciptakan Manusia Melainkan Untuk Ma’rifat
(mengenal) ke pada-KU”.
YAA AYYUHAN NAS !, MAN QASHADANII’ARAFANII WAMAN A’RAFANII
ARAADANII WAMAN ARAADANII THALABANII. WAMAN THALABANII WAJADANII
WAMAN WAJADANII DZAKARANII WALAM YANSANII. WAMAN DZAKARANII WALAM
YANSANII DZAKARTUHUU WALAM ANSAHUU.
( Hai Manusa ! Singsaha anu nuju ka Kami, manehna bakal nyaho
(Marifat) ka Kami. Singsaha anu nyaho ka Kami, menehna miharep ridho
kami. Singsaha anu miharep Kami, tangtu neangan Kami. Singsaha anu
neangan Kami, tangtu bakal menangkeun Kami. Singsaha anu geus
menangkeun Kami, salawasna manehna nyebut tur eling ka Kami, jeung
moal rek mopohokeun Kami, Singsaha jalma anu salawasna nyebut tur
eling ka Kami, maka Kami salawasna ingeut jeung manehna moal Kami
popohokeun.
WAMAN ARAFALLAAHA FA ATHOO’AHU NAJAA WAMAN ARAFASY SYAITHAANA
FA TARAKAHUU SALIMA. WAMAN ARAFADDUNYA FARAFADLAHAA KHOLISHO. WAMAN
ARAFAL AKHIRAH FATHALABAHAA WASHOLA FA INNALLAAHA YAHDII MAN
YASYAA’U WA ILAIHI TUQLABUUN.
(Jeung singsaha anu nyaho ka Allah, manehna taat, maka manehna
salamet. Singsaha anu nyaho setan, manehna ninggalkeun godaannana,
manehna salamet. Singsaha anu nyaho dunya, manehna nolak, maka
menehna bersih jeung lepas tina sagala keterikatannana. Singsaha anu
nyaho akherat manehna nuntut kalawan miharepna, maka manehna nepi
kanu ditujuna. Saenyana Allah mere pituduh ka singsaha wae anu
dikehendakina jeung mung ka Anjeunna urang bakal dikembalikeun.
Ari kawajiban Ma’rifat pikeun manusa
aya 4 (opat) hal nyaeta :
- Marifatul Kholqi (Nyaho kana sakabeh makhluk ciptaannana),
- Marifatul Al-Ghair (Nyaho kana sakabeh jiwa jeung tabeat manusa)
- Marifatu Nafsi (Nyaho ka dirina sorangan),
- Marifatullah (Nyaho ka Allah).
Ari Ma’rifat ka Allah SWT wajib
pikeun sakabeh jalma anu geus akhir baleg (mukhalaf).
Kapan ceuk dalilna oge :
ﺍﻮﻠـﻮﺪ ﻴﻦ ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ
ﺍﷲ ﺗـﻌـﻼ
AWALUDINI MA’RIFATULLAHI TA’ALA
Naon Artina “ AWALUDINI (ﺍﻮﻠـﻮﺪ
ﻴﻦ )
? Yakni Permulaan Agama.
Dan Permulaan Agama itu
Ma’rifatullah (ﻤـﻌـﺮﻓــﺔ
ﺍﷲ ),
nyaeta mengenal dan
mengaku adanya Allah.
Ari awal permulaan agama nyaeta kudu nyaho ka Allah Ta’ala.
Maksudna supaya enggoning urang ngalakonan ibadah teh ngarah syah
ditarima amal ibadahna ku Allah Ta’ala sabab “amal teh kudu
kalawan elmu, lamun teu kalawan elmuna bakal batal, moal aya
manfaatna pikeun di akhirat, ngan saukur keur mapaesan dunya
wungkul”.
Tapi nganyahokeun ka Allah eta lain saperti nganyahokeun kahawades
beh jentulna tapi kudu ku Elmuna sabab ceuk dalilna oge ari
Allah mah “ Dhat Laesa Kamislihi Saiun” (teu aya upamana bakating
kuhiji-hijina) mung Anjeuna nyalira anu jumeneng ku Anjeun “Dhat
tanpa wiwitan-Dhat tanpa wekasan”.
“AWALU WAJIBUN ALAL INSAN MARIFATULLAHI BI ISTIQANI”
Ari awalna (mimitina) kawajiban manusa nyaeta kudu nyaho ka Allah ku
kayakinan anu panceug/kuat (istiqomah) nyatana anu teu umbut kalinuan
teu gedag kaanginan. Lir ibarat urang ngucapkeun dua kalimah
syahadat, lain ngan ukur bisa ngucapkeun wungkul dina sungut, bahwa
urang geus nyaksi yen teu aya deui panggeran iwalti Allah sareng
Muhammad Rasul Allah, lain saperti kitu bae tapi kudu jeung sidikna
nyatana Sidik kana Dhatna, Sidik kana Sifatna, Sidik kana Af’al-na
jeung Sdik ka Rasulna. Lamun urang geus sidik kanu opat perkara tadi
baru urang bisa disebatkeun syah ibadahna, ari kangaranan SYAHADAT
nyaeta Syah/ bener nurutkeun Adat/carana nyatana Syah Dhat-na, Syah
Sifat-na, Syah Asma-na jeung Syah Af’al-na. Kapan ceuk dalilna
dina Qur’an oge “WABUDU ROBBAKA HATTAA YA’TIYAKAL YAQIN”
(Jeng Ari nyembah ka Allah teh kudu sidik kalawan yakin Q.S
Al-Hijir : 99). Kecap yakin didieu ngandung harti anu geus
bener-bener percayana, percaya oge cumah lamun teu dibarengan ku
Ma’rifatna ari hartina Ma’rifat nyaeta nyaho. Jadi percaya kana
ayana Allah teh kudu jeung nyaho kalawan sidikna, upama teu jeung
nyahona/sidikna berarti Iman-na Taklid (Nyaeta ngaku Iman
ngan saukur sabatas omongan jeung mung sakadar ceuk kitab wungkul).
Ari jalanna nyaho ka Allah eta kusabab aya bukti jeung wujudna, ari
buktina ayana Allah kusabab aya ciptaannana nyaeta termasuk diri
urang kaleubeut bumi, langit, sawarga jeung naraka katut pangeusina,
eta masih keneh dadamelan mantenNa “LAHUUMAA FISSAMAWAATI WAMAA
FIL ARDLI…,WA LAYAUDDUHUU HIFZHUHUMAA” (Kagungan AnjeunNa
naon-naon anu aya dilangit jeung dibumi….,Sareng Mantenna heunteu
ngarasa beurat dina miara kaduana Q.S Al-Baqarah :255 ). Tinggal
urangna anu kudu nafakuran tur ngariksa kana sakabeh ciptaannana
sesuai jeung dalilna dina Qur’an “QUL NUDZURUU MAADAFIISSAMAWATI
WAL ARDLI” (Bejakeun (Muhammad) ! Riksa ku aranjeun sakabeh
naon-naon anu aya dilangit jeung dibumi Q.S Yunus : 10 ). Jadi
mikiran tentang penciptaan alam ieu eta geus ngarupakeun kaharusan
pikeun manusa-manusa anu berakal anu keyeung miharep nyaho kana
sagala kaagungan Allah. Nyaho kana ka agungan Allah secara tidak
disadari ku urang, maka urang pasti bakal nyaho kana sifat-sifatna
Allah.
Ma’rifat kana sifa-sifat Allah sami sareung ma’rifat kana
sagala wujud perbuatannana Allah. Kecuali tentang Dhat-Na Allah,
hal ieu di pahing pisan(teu meunang), pikeun urang ngudag kana
Dhat-na Allah. Sabab ceuk dalilna oge “TAFAQARU FI KHOLQILLAHI
WALA TAFAQARU FI DATTIHI FAINNAKUM LANTAQDIRUU QOD’RAHU”
(Pikirkeun mah tentang sagala makhluk ciptaan Allah, jeung ulah
hayang mikiran kana Dhat-na Allah, ari sabab najan anu aya jeung anu
teu aya oge masih dadamelannana Manten-Na, jeung deui moal kabeurik
ku elmu manusa pon kitu deui ku umur manusa), Lintang ti kudu
nganyahokeun heula kana dirina sorangan nyatana Ma’rifatun-Nafsi
Ma’rifatun-Nafsi nyaeta : Nganyahokeun kana dirina sorangan atau
disebut oge Mu’atabah.
Mu’atabah adalah pengenalan diri dan jiwanya. Hakikat perhubungan
Roh dengan badan hanya Allah yang tahu. WAYAS’ ALUUNAKA ‘ANI
RUUHI, QULI RUUHU MIN’AMRI RABBII (Jika mereka bertanya
kepadamu tentang masalah Ruh, Katakan bahwa itu adalah rahasiah
Allah. Q.S Al-Israa Ayat 85
Seorang Ahli Marifat berkata : Kebenaran akan Tuhan hanya dapat
ditemukan didalam diri :
“TINGGALKAN PENCARIAN AKAN TUHAN DAN CIPTAAN DAN HAL-HAL LAIN YANG
SERUPA. CARILAH DIA DENGAN MENJADIKAN DIRIMU SENDIRI SEBAGAI TITIK
AWALNYA.
CERMATI SIAPA YANG BERADA DIDALAM DIRIMU YANG MENYEBUT SEGALA SESUATU
SEBAGAI MILIKNYA DAN MENGATAKAN, TUHANKU, PIKIRANKU, AKALKU, JIWAKU,
TUBUHKU, CERMATI SUMBER-SUMBER KESEDIHAN, CINTA, BENCI. PERHATIKAN
BAGAIMANA ITU TERJADI SEHINGGA MEMBUATMU MELIHAT TANPA BERKEHENDAK,
MENCINTAI TANPA BERKEHENDAK. JIKA ENGKAU SECARA SEKSAMA MENELITI
PERSOALAN-PERSOALAN INI, ENGKAU AKAN MENEMUKAN DIA DIDALAM DIRIMU
SENDIRI”
ﻮﻤﻦﺍﻋـﺮﻑ ﻧـﻔـﺴـﻪ
ﻓـﻘـﺪ ﺍﻋـﺮﻑ ﺮﺒـﻪ
“WAMAN ARAFFA NAFSAHU FAKOD ARAFFA ROBBAHU”.
(“Siapa yang mengenal Roh-nya atau Jiwa-nya atau Diri-nya
berarti ia telah mengenal Allah”).
ﻤﻦﻋـﺮﻒاﷲ ﻻﻴـﺧـﻔﻰﻋـﻠﻴـﻪ
ﺷـﻲ
MAN ‘ARAFALLAHA LA YAKHFA ‘ALAIHI SYAI’UN
Artinya : Barang siapa yang telah mengenal Allah tidak ada rahasiah
sesuatupun yang tersembunyi kepadanya.
Pengenalan terhadap dirina sorangan ngarupakan Fardhu Aen sesuai
jeung dalilna “Wala Ana awala nafsi fardhu aen”. (Jeung
kanyahokeun ku anjeun saenyana mimitina kudu nganyahokeun kana
sifatna hirup kalawan “aen”/wajib). Bagi tiap-tiap manusia
mengenal bahwa diri itu harus dikenal sebagai suatu Zat yang hina,
lemah, dhoif, umi dan fana pengenalan mana dapat menimbulkan
keyakinan bahwa Tuhan itu Mulia, Berkuasa dan Kekal AdaNya. Orang
yang tidak mengenal dirinya tidak akan mengenal Tuhan-Nya baik
didunia maupun di akhirat dan apabila ia tidak kenal akan TuhanNya
maka ia tidak dapat menyembah TuhanNya itu dengan sebaik-baiknya.
Bukankah orang yang buta didunia ini akan buta pula nantinya di
akhirat bahkan lebih sesat lagi ?
Kusabab eta mempeng urang keur hirup didunya, urang kudu bener-bener
ibadahna ka Allah, jeung ikhtiar pikeun beukeul urang engke mulang
lamun geus di parengkeunnana cunduk waktu ninggang mangsa balik ka
akherat nyatana maot anu bakal pasti kaalaman kusakabeh anu hirup,
aya paribasana “Mawa payung samemeh hujan” tegesna kudu bisa
nganjang kapageto nyaeta kudu bisa ngarasakeun maot samemeh maot anu
sabenerna ( ﻤـﻮﺘـﻮ
اﻗـﺒﻞ اﻦ ﺘﻞ ـﻤﻮﺘـﻮ /MAUTU
QOBLA ANTAL MAUTU), Jeung kudu bisa ngariksa ka badan sorangan
samemeh ngahisab ka batur (HASABU ANFUSAKUM QOBLA ANTAL HASABU).
Panggihkeun diri urang jeung diri urang anu saestuna nyatana Jirim
jeung Jisimna atawa anu kasebat Kula jeung Kawulana tea, lamun urang
geus manggihannana tinangtu urang bakal salamet hirup boh didunia pon
kitu deui engke di akherat. Satemen-temenna manusa nyaeta anu geus
bisa ngariksa jeung ngawasa kana dirina sorangan, samangsa-mangsa
geus nyaho kana dirina tangtu bakal nyaho kanu kawasana nyata Allah
atawa anu kasebatkeun Ma’rifattullah.
Ma’rifattulloh nyaeta nyaho ka Allah Ta’ala, ari jalanna bisa
nyaho ka Allah eta nyaeta Marifattunafsi nyatana kudu geus
nganyahokeun heula kadirina sorangan. Sesuai jeung dalilna :
ﻮﻤﻦﺍﻋـﺮﻑ
ﻧـﻔـﺴـﻪ ﻓـﻘـﺪ ﺍﻋـﺮﻑ ﺮﺒـﻪ ﻮﻤﻦ
ﺍﻋـﺮﻑ ﺮﺒـﻪ ﻓـﻘـﺪ ﺠـﻬـﻳﻼ ﻧـﻔـﺴـﻪ
“WAMAN AROFA NAFSAHU FAQOD AROFA ROBBAHU, WAMAN AROFA ROBBAHU
FAQOD JAHILAN NAFSAHU” (Singsaha jalma anu geus
nganyahokeun kadirina sorangan tangtu bakal nyaho ka Panggerannana,
Samangsa-mangsa geus nyaho ka Panggerannana tangtu bakal leuwih nyaho
kadirina anu bodo).
اﻋـﺮﻓـﻜﻢ ﺒـﺮﺒـﻪ
اﻋـﺮﻓـﻜﻢ ﺒـﻧـﻔـﺴـﻪ
ARAFUKUM BIRABBIHI ARAFUKUM BINAFSIHI Artina : Jalma anu
bener-bener nyaho ka Allah nyaeta anu geus lewih ngarti jeng nyaho ka
dirina sorangan.
Tapi nyaho ka Allah lain cukup kupanon lahir wungkul tapi kudu jeung
elmuna, sabab Ghoib kudu ku Ghoib deui da manusa oge aya ghoibna
kapan saur dalilna oge “WALLAHU GHOIBUN AL-INSANU GHOIBUN”
(Ari Allah teh Ghoib manusa oge Ghoib), Iwalti kudu nganyahokeun ka
dirina sorangan.
ﺍﻻﺣﻖ ﺒـﺎﻻﺣﻖ ﺍﻻﺣﻖ
ﺒـﺎﻻﺣﻖ
ILLA HAQQA BILLA HAQQIN - ILLA HAQQIN BILLA HAQQA
(Hak Allah teh Hak Muhammad – Hak Muhammad teh Hak Allah)
Ngandung harti baik Hak Allah pon kitu deui Hak Muhammad, dua duana
oge masih keneh hak urang. Anu nyakup kana “Kalimah SAHADAT”.
Jadi ngeunaan Hak Allah jeung Hak Muhammad eta kabeh oge geus
kahimpun tina “Dua Kalimah Sahadat”.
Kapan Ari Kasampurnaan SAHADAT eta aya 4 (opat) perkara :
- Nganyahokeun : Ngandung harti kudu geus Sidik kalawan Ma’rifat-na Ka Allah Ta’ala kapan Hak Mutlak Allah SWT yaeta dikenali dan diketahui keberadaan Diri-Nya, Yang meskipun Al-Ghaib (tidak akan pernah menampakan diri di muka bumi ini) namun dapat dirasakan amat sangat dekat sekali dalam rasa hati ini (lewih deket tibatan urat beheng hamba-hambaNa).
- Ngucapkeun : Ngandung harti nandesken atawa negaskeun ku ucap, kana naon hal anu geus kapanggih jeung kasungsi ku diri pribadina. Sebagai ikrar penyaksian kana Ka-Agungan Allah SWT.
- Ngabenerkeun : Ngandung harti nga enyakeun kana naon hal anu geus jadi padamelannaNa, Nyatana ayana Urang, Bumi, langit, Sawarga jeung Naraka, katut sakabeh pangeusina. Anu ngarupakeun bukti nyata tina sagala Af’alna Kang Maha Suci.
- Ngayakinkeun : Ngandung harti anu geus nyampai kana Syarat syah-na Sahadat.
Sedengkeun Ari Syarat Syahna Maca Sahadat teh :
- Kudu geus Netepkeun Kana Dhat-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Netepkeun Kana Sifat-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Netepkeun Kana Af’al-na Allah Ta’alla
- Kudu geus Sidik Ka Rasululloh kalawan geus netepkeun kana Sifat Rasululloh, nyatana : Sidik, Amanah, Fathonah, jeung Tabligh.
Ceuk paribasa sepuh mah Ulah nuduh kanu jauh ulah nyawang kanu
anggang, Anu anggang geuwat raketan, anu deukeut geuwat dehesan
(Anu hartina : riksa kudiri sorangan naon-naon anu aya dina
diri/awak sorangan). Saur Pidawuh Rasulullah oge “NAFSIKA
MATIYATUKA FARFUK BIHAA” Artina : Diri anjeun lir ibarat Jalan
(Alat) pikeun bisa Nyampai kana Ridho-Na Kami.
ﻮﻤﻦ ﻄﻠـﺒﻞ ﻤﻮﻠﻦ
ﺒـﻐـﻴـﺮﻱ ﻧـﻔـﺴـﺢ ﻓـﻘﺪ ﻇﻞﻇﻞ ﻷ
ﻦ ﺒـﻴـﺪ
WAMAN THOLABAL MAULANA BIGHOIRI NAFSIHI FAQOD DHOLA DHOLALAN
BA’IDA
(Jeng Saha-saha jalma anu neangan Panggeran (Allah) kaluar tina
dirina sorangan mangka satemen-temenna eta jalma geus kasasar.) Dina
hal ieu nembe kuurang tos tiasa kasawang jeung kalenyeupan yen
hakekatna Panggeran sabenerna teu jauh jeung diri urang sorangan,
malahan justru leuwih moncongok Manten-Na tibatan diri urang sorangan
“Nahnu Aqrabun Illaihi Min Hablil Warid” (Kami leuwih
deukeut kamaraneh tibatan urat beheungna sorangan Q.S Qaaf Ayat 16 )
“Wahuwa Ma’akum Ainama Kuntum” (Jeung kami marengan
kamaraneh sakabeh (Dimana anjeun aya nya didinya kami aya) Q.S
Al-Hadid Ayat 4).
“Ru’yatullahi Ta’ala fidunya bianil Qolbi” (Ningalina
Allah didunya kupanon (mata hati) tapi teu kalawan kafiat sabab teu
adu hareupan, kusabab geus ngahiji sagulung sagalang lir upama sagara
jeung ombakna, seneu jeung panasna, cai jeung tiisna, kembang jeung
sengitna, gula jeung amisna, kopi jeung paitna, uyah jeung asinna.
Kapan ceuk dalilna oge “ Innalloha Ala Kulli Sai’in Muhit”
(Saenyana Allah Ta’ala ngaangliputi kasakabehna lir ibarat
cahaya kaangliputi ku caangna, seneu kaangliputi ku panasna).
haqmaliyyah
BalasHapusBARAKALLAHU LANA WA 'ALAIKA
BalasHapusAlhamdulilah htur nuhun pangersa pamugi aya dina karidhoan sreng kaberkahan urg sadayana ti nu ngusik malikeun urg sadayana..mugia abdi sing tiasa ngamlkeuna insyaalloh
BalasHapusmanfaaat